Astăzi, 23 aprilie 2020, primarul Emil Boc și reprezentantul Asocierii SWS ENGINEERING SPA-SYSTRA-METRANS ENGINEERING SRL, dl Radu Gabriel Dumitru au semnat contractele care au ca obiect „Servicii de elaborare Studii de Pre-Fezabilitate, Fezabilitate, impact asupra mediului şi evaluarea strategică adecvată pentru obiectivul de investiţii „Tren Metropolitan Gilău – Floreşti – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonţida”- etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de Metrou şi Tren Metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea și studiile conexe viitoarelor obiective de investiții”.
„Realizarea studiilor de
prefezabilitate și fezabilitate pentru metrou și tren metropolitan este
cel mai important proiect de infrastructură din istoria Clujului. Acest
proiect integrat își propune să contureze viitorul Clujului pentru mai
multe investiții, pentru mai multe locuri de muncă bine plătite și
pentru a asigura mobilitate locuitorilor din Cluj și din întreaga zonă
metropolitană. Proiectul are practic în vedere dezvoltarea economică
viitoare a Zonei Metropolitane Cluj. Prima componentă este legată de
trenul metropolitan. Avantajul e că avem deja infrastructura pentru
tren, avem calea ferată, precum și proiectul Ministerului
Transporturilor de modernizare a căii ferate între Cluj și Episcopia
Bihor. În acest context, noi avem în vedere dezvoltarea pe o rază de 100
kilometri de la Huedin la Dej, iar trenul metropolitan va permite
mobilitatea forței de muncă, noi investiții, locuri de muncă mai bine
plătite astfel încât Clujul să aibă viitor și să își mențină
atractivitatea economică și de calitate a vieții. Metroul, inclusiv
varianta de suprafață pe raza localităților Gilău și Florești, împreună
cu centura metropolitană vor decongestiona radical traficul sufocant și
vor crește calitatea vieții la Cluj”, a declarat primarul Emil Boc.
Valoarea contractului este de 35.921.340 lei cu TVA inclus, ceea ce reprezintă 7.437.130 euro cu TVA inclus. În ceea ce privește termenele de livrare a obiectivelor din contract, pentru metrou studiul de prefezabilitate va fi livrat în termen de 5 luni de la semnarea contractului, PUZ-ul în termen de 16 luni, iar studiul de fezabilitate în 26 de luni. Pentru trenul metropolitan, au fost stabilite următoarele termene: la finele lunii 12 pentru PUZ și la finele lunii 14 pentru studiul de fezabilitate final (inclusiv acordul de mediu, documentația pentru exproprierea terenurilor și alte reglementări).